Przejdź do głównej zawartości

Teplice nad Metuji


Stone City, that's what it is called. We always wonder how come, such magnificent thing could be made by Earth movements? This place is in Czech Republic and it's only 1,5hours away from my hometown :)

I saw there many(many)buses from Germany and England, I really recommend this place, if only You have chance to go somewhere, go there! Te ticket to Stone City is not that expencive: students will have to pay 35Czech Korona, which is around 2Euro, and normal/standard ticket will cost you 70 Czech Korona which is around 4/5Euro(depending of the current value).You can of course rent a motel or hotel, go to restaurants and many more, it's up to you!

We've been there before a year ago, and of course a couple of times on school trip around 10 years ago, hehe. I leave you with pictures(taken in 2011 and 2012).

Skalne miasto, tak nazywa się to miejsce. Znajduje się około pół godziny drogi od granicy polsko-czeskiej w Tłumaczowie. Ode mnie to zaledwie 1,5 godziny  drogi samochodem (a drogę powrotną udało nam się pokonać w jedną godzinę!). Miejsce to jest tak niesamowicie piękne, chce się tam wracać, zwłaszcza, że: 1-nie mam daleko, 2-cena jest przystępna, bo bilet kosztuje mnie(studencki)35koron(ok7zł), normalny 70koron(ok12,50zł), parking też jest po 70koron więc suma sumarum niewiele jak na 3godziny zwiedzania! 
Byliśmy tam ze znajomym w zeszłym roku, w tym zabraliśmy kolejnych "traperów", oczywiście nie wliczam licznych wycieczek szkolnych i rodzinnych, bo wyszłoby że byłam tam ok 5-7razy :)Zapraszam do przeglądu zdjęć (zdjęcia z 2011 i 2012r)! 


a tooth


























All rights reserved to katharos-da.blogspot.com, photos are my own property, you have no rights to use those photos without my knowledge!!! 

Komentarze

  1. Znowu jestem spóźniona! Posta przeczytałam już dużo wcześniej, ale, ze usnęłam nad klawiaturą, to komentarz mi uciekł:-(
    Chciałam Ci tylko napisać, że Adrspah uwielbiam. Pierwszy raz trafiłam tam jakieś 10 lub 12 lat temu. W ubiegłym roku pokazałam to miejsce Juniorowi:-)
    http://kameleoniada.blogspot.com/search/label/Czechy
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. I could not resist commenting. Well written!

    Here is my weblog; place to buy twitter

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Thank you for sharing your thoughts with me